Tuesday, August 4, 2009

Wajah penyokong ISA yg ala2 mat saleh...




ak tiru stail mat saleh tapi kulit sawo matang ,kalau mai nak relaks dan hisap rokok sambil borak macam ni baik tak usah mai pi relaks kat kedai kopi lagi baik, kenapa yang ni polis tak lepas gas dan pancut air, kerana jumlah tak sampai 10 orang.

Tapi yang sampai 100 ribu tu, polis kata hanya 5 ribu saja, lawak betui depa ni, bahkan ada yang mendakwa nak mempertahankan ISA kerana nak jaga hak keistimewaan Melayu yang dah banyak dilondehkan oleh UMNO selama ini, dari segi bahasa Melayu dan PPSMI, setelah dibuat demo oleh pejuang bahasa baru nak batalkan itupun lepas PRU 13 kalau BN boleh lagi menang mungkin tak jadi hapus, bagaimana BERNAS yang dah dipunyai oleh syarikat Hong Kong, dan yang menghapuskan imuniti raja-raja Melayu melalui krisis perlembagaan sekitar 80 an, dan tentang banyak peluang berniaga yang dinafikan kepada oarang Melayu yang tak sebulu dengan UMNO, hanya membela UMNOputra, bahkan pinjaman untuk PPRT dan TEKUN pun hak istimewa orang Melayu dinafikan oleh mereka kerana tak menyokong BN dan lihat Kelantan yang hampir 100 % Melayu pun dinafikan hak royalti bukan kerana jarak tetapi kerana Melayu ni tidak menjadi penyokong BN.

Ana tertarik amat bila kenyataan media kata pendemo hanya 5000 orang, tapi mengikut analisa yang dibuat pemerhati bebas polis yang berjumlah 5000 orang, kalau dibuat pemerhatian kasar dalam perbandingan begitu, memang angka itu boleh menjangkau 100 ribu orang. Bertuah polis 5000 org dapat pantau 100 ribu, bayangkan kalau jumlah ini nak pantau penjenayah, rasanya hancai habis .

Yang mengkagumkan, dilihat disini ramai anak muda yang meluat dengan ISA ini, hanya set Perkasa dan Pewaris saja yang suka waris mereka kena tahan tanpa bicara kut.

Ka lau betul ISA nak jaga keselamatan negara, bawa Mat Sah dan yang lain bicara ke mahkamah dan nyatakan kesalahan mereka. Minta mufti keluar fatwa kurong suami tak bagi jumpa isteri selama 7 tahun tanpa alasan munasabah berdosa kah tidak.

Ayuh bersama kita benamkan BN sekali lagi di permatang Pasir.

http://mppendang.blogspot.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...